|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KIV / OPSWI
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KIV
/
OPSWI
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Thematic Project
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Accredited / Credits
|
Yes,
5
Cred.
|
Type of completion
|
-
|
Type of completion
|
-
|
Time requirements
|
Tutorial
5
[Hours/Week]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
Czech, English
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / -
|
2 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter + Summer
|
Semester taught
|
Winter + Summer
|
Minimum (B + C) students
|
1
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
Czech, English
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
KIV/OP
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
The goal of this subject is elaboration of the project from a Software Engineering area, inclusive its documentation and defense.
|
Requirements on student
|
Elaboration and defense the project.
|
Content
|
Students will receive an individual project specification from various research and development areas processed at our department, in order to work them out individually under the supervising of some skilled leaders. Students will proceed as follows: problem analysis, solution, implementation, verification, documentation, presentation.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Recommended:
Dle doporučení vedoucího projektu.
-
Recommended:
Dle doporučení vedoucího projektu./ As recommended by the project guarantor..
-
On-line library catalogues
|
Time requirements
|
All forms of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Contact hours
|
15
|
Individual project (40)
|
100
|
Presentation preparation (report) (1-10)
|
15
|
Total
|
130
|
|
Prerequisites
|
Knowledge - students are expected to possess the following knowledge before the course commences to finish it successfully: |
describe processes and methods of larger software systems development |
describe the elements and properties of computer architecture, computer networks and operating systems |
describe the principles of imperative and object-oriented programming, including key control structures, data representation, and related algorithms |
explain the use of database systems in programming and the development of desktop and web applications |
Skills - students are expected to possess the following skills before the course commences to finish it successfully: |
ovládat zásady vytváření dobře dokumentovaných a robustních programových kódů, prakticky využít teoretické a praktické poznatky o práci s algoritmy, datovými strukturami a konkrétními vývojovými prostředky |
testovat i složitější počítačový či informační systém, nalézt v něm chybu a najít kroky k jejímu odstranění |
navrhnout databázový systém či informační systém menšího až středního rozsahu, navrhnout a realizovat jednodušší samostatnou a webovou aplikaci |
využívat teoretické i praktické poznatky o funkcích a vlastnostech jednotlivých složek hardwaru a softwaru, jakož i ICT prostředků obecně, k tvůrčímu a efektivnímu řešení úloh v různých oborech lidské činnosti |
Competences - students are expected to possess the following competences before the course commences to finish it successfully: |
N/A |
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
vysvětlit, jak se lze orientovat se i v rozsáhlém programu a analyzovat jeho vlastnosti |
vysvětlit a ilustrovat způsoby analýzy, návrhu a tvorby softwarových systémů |
Skills - skills resulting from the course: |
analyzovat i nestandardní požadavky a situace a navrhnout řešení postavené na netriviální modifikaci stávajících postupů a komponent |
navrhnout a implementovat řešení |
ověřit dosažení cílů |
analyzovat funkční i kvalitativní charakteristiky problému, připravit specifikaci i v případě složitého systému |
analyzovat a navrhnout varianty vhodného technologického řešení pro projektovaný systém a doporučit konkrétní volbu. Případně vyhodnotit i využití netradičních a dosud rozsáhle nevyzkoušených metod a postupů |
aktivně používat moderní technologie a nástroje pro vývoj rozsáhlých programových systémů |
Competences - competences resulting from the course: |
N/A |
srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení. Samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru |
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
Project |
Skills - skills achieved by taking this course are verified by the following means: |
Group presentation at a seminar |
Competences - competence achieved by taking this course are verified by the following means: |
Continuous assessment |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
Project-based instruction |
Skills - the following training methods are used to achieve the required skills: |
Individual study |
Task-based study method |
Competences - the following training methods are used to achieve the required competences: |
Project-based instruction |
|
|
|
|